Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
(игра, 2005)
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
дата выхода
GameCube
31.03.2005 (North America)
01.04.2005 (Europe)
14.04.2005 (Australia)
PC (Windows)
28.03.2005 (North America)
01.04.2005 (Europe)
PlayStation 2
28.03.2005 (North America)
01.04.2005 (Europe)
Xbox
28.03.2005 (North America)
01.04.2005 (Europe)
издатель
Ubisoft Entertainment
игровой режим
Кооперативный, Мультиплеер, Одиночный
перспектива игрока
От первого лица, От третьего лица
франшиза/серия
Tom Clancy’s
альтернативные названия
SPCT, Splinter Cell 3, SPC:CT, Splinter Cell 3D, SPC:CTSplinter Cell 3D, Splinter Cell: Chaos Theory 3DS, Splinter Cell: Chaos Theory, Splinter Cell 3D, SPC:CT, 完全版 - スプリンターセル カオスセオリー, スプリンターセル カオスセオリー, Tom Clancy's スプリンターセル 3D
локализации игры
(Europe), Tom Clancy's スプリンターセル 3D (Japan)
разработчик игры
Ubisoft Montreal
ключевые слова
camouflage, central intelligence agency, connectivity, context sensitive, corrupt government, death, difficulty level, double agent, e3 2004, e3 2005, e3 2010, elevators that mask loading times, evil organization, game critics awards, game reference, guided by radio, hero turned evil, hostages, in-game advertising, instant kill, invisible wall, lock picking, machinima, microtransaction, minigames, modern military, murder, online, optional objective, over the shoulder, political thriller, real-time combat, self-referential humor, shadow stealth, sniping, tie-in, torture, vent crawling, voice acting, waking up captured, weapons swap, xbox live